Oktobers färger

Hejsan, jo jag lever fortfarande så klart.

Jag kan ju erkänna att jag sitter sällan med datorn hemma pga dåligt internet och en dator där skrämen krånglar, men jag har tänkt på att skriva något inlägg.

För att uppdatera där jag lämnade sist, hade en fantastiskt fin sommar, härligt 25årsfirande och mycket jobb i slutet av perioden. Busugnarna underhåller mig ännu och jag har haft en fin sommar och påbörjan på hösten. Och jag kan glädgeligen meddela att säsong fyra av Stranger things är räddat, jag har blivit godkänt på min omtenta!

Sebastian har flyttat in, sedan typ i augusti eller något sådant, och det funkar bra. Just nu är han i
Stockholm och jobbar och kommer hem någon gång i december så det är cirka två månader kvar tills dess. Men mitt liv flyer på bra, praktiken är lärorik, intressant och rolig och jag har slängt mig in i mitt i deras vardag. Detta är så fantastiskt, har bara haft liknande med arbetstider 8-16 någon gång innan. Det var även längesen jag var effektiv med att plugga dem tidierna under studietiden också. det blir ju lätt kvällar, helger och ännu tidigiare än så ibland. Men detta passar perfekt, jag förstår äntligen hur det är att ha tid till att handla mat, laga mat och allt var det innebär, skönt att bli påmind om det lite då och då. 
 
Hösten flyter på, jag har letat fram vantarna i veckan och hängt upp en dörrkrans. Jag är fortfarande ute på mycket äventyr, nu är det mer natur än fest dock, eftersom jag försöker prioritera min egen hälsa och katterna lite mer. Idag har jag gått en promenad runt fantastiska Stensö, härligt att se alla oktobers färger. Idag har jag hälsat på havet också, det var längesen sist. Glöm inte stanna och hälsa på havet när ni har möjlighet.

Ha det fint tills vi hörs nästa gång vänner!

Kommentera inlägget här :