En kalender för 2021

Herregud vad 2020 varit annorlunda. På många sätt. Jag har även för första gången på universitet läst parallella kurser i utbildningen, så vi har verkligen läst varannan vecka. Detta har gjort att jag har pluggat kanske 2-3 gånger i månaden på helger också framför allt.

Jag har haft så mycket och göra, plus att den här naturliga shoppingen har avtagit så har jag för första gången på flera år glömt bort att köpa en kalender. Förra året köpte jag den säkert i oktober. Ibland ska det vara speciella, som jag själv kan designa, eller en tilltalande utsida som speglar mig. Ett år körde jag bullet journal hela året, vilket innebar blanka sidor där jag ritade upp varje dag, varje vecka och varje månad, i tolv månader. Men det har gått lite fram och tillbaka. Å ena sidan har jag haft mindre privata grejer att göra förra året, vilket kanske gjort att det mest stod memon om att komma ihåg saker eller föreläsningar och inlämningar.

I vilket fall som helst. Jag insåg att jag behövde köpa en ny kalender, men jag ville inte gå i andra affärer så jag fick gå till Maxi idag, 11 dagar in på det nya året. Valet stod mellan en rosa och guldig kalender med lite roligare koncept eller en grå bok som bokstavligen talat bara hade rutorna för veckan. Så, i brist på annat fick det bli en rosa och guldig kalender, som är söt men som inte beskriver mig överhuvud taget. Jag föredrar inte ens rosa i den utsträckningen. Men det är väl det jag får ta när jag HELT glömt bort att det skulle komma ett nytt år!

Kommentera inlägget här :