Trädspaning i Västerås

Jag vaknade tidigit idag och det var supervarmt ute så passade på att njuta av solen under ledigheten. Jag jobbar ju kontorstid så fram tills nu har det varit som att solen inte existerar.
Igår var det typ 27 grader och det ska hålla i sig ganska länge. Vid 9.30 imorse var det över 17 grader, jag gick i shorts för första gången på evigheter. Bilderna är tagna vid Djäkneberget eller i närheten av mitt område.

Minna andra promender brukade vara av samma stuk, jag gick ut, sprang min runda och sen hem igen. Mina glasögon är helt fantastiska och jag måste stanna hela tiden och beakta de magiska träden framför mig, vilket gör att det är inte så långa promenader länge men tar ungefär lika lång tid.





När jag växte upp hade vi två bokträd i trädgården. Bok var nog en av de första trädsorterna jag lärde mig om. Det har inte blivit så mycket bokträd på senaste tiden, i skuggan av björk, litterally, men nu hade jag gått om tid att hälsa på min gamla vän.




Jag finner inga ord för den här. Fem små bebisträd som har växt ihop eller en intensiv delninv? Vem vet? Vackert är det i varje fall.

En gedigen björk i Djäkneparken.



Träde står i blom. Det är helt otroligt. Den här vägen går jag ofta men nu får jag liksom gå tillbaka och fotografera och inspektera lite till. Igår i stan kändes det som att man var utomlands med alla utslagna blommor på marken, buskarna och träden och den intensiva hettan.


Ännu ett fantastiskt träd.


Den här inlägget är sponsrat av Vicki Bencknerts gamla dänga "Livet är som ett träd".

Kommentera inlägget här :