Bokklubbens första möte och andra äventyr

Denna helgen har jag fått besök av två vänner. I fredagskväll orkade vi inte göra något men i lördags åkta vi ut till naturresarvatet Ängsö. Vädret skiftade och vårt val av vårkläder blev snart något vi fick ångra när det helt plötsligt började hagla. Blöta åkte vi hem och bytte om och gick sedan ut på en mycket finare kvällstur. Bokklubben har haft sitt första officiella möte, bok baserad på verklighet, Sekten av Peter Pohl.



Ängsö

Spegelblanka kanalen framför stadshuset.





Den klassiska bilden vid Svartån.




Det spegelblanka och fina Mälaren i trevlig kvällssol. Det var väldigt fint ljus i lördagskväll. Såklart ser man inte det på mina bilder eftersom jag fortfarande har en samsung som aldrig någonsin har kunnat mäta sig med Iphone.


Har hunnit testa mig för corona, jag var negativ. Men det var en lång vecka från att det uppdagades att en kollega var sjuk till att jag hann få svar på testet. Livet flyter på, jag klappar mest katter eller gör ärenden. Snart komma fler bilder på lite vackra träd en regnig söndag.

Kommentera inlägget här :