VÄSTERÅS

JAG ÄR FRAMME

Och det känns lite overkligt. Mina katter har varit oförskämt trevliga trots 8 timmar i bur i bilen och den nya lägenheten mitt i trapphuset. Men jag har sett dem separeras från sin familj och vänja sig vid Oxhagen. Jag har sett dem vänja sig vid, delvis, med att åka till Skåne och jag har sett dem vänja sig efter ett tag med Västerlånggatan. Jag har varit inställd på det värsta men utöver några pip i bilen och några väl demonsterade ogillande vid placeringen i buren så har det gått otroligt bra. Kanske för att jag har kvar så mycket av sakerna, kanske för att jag inte lämnade dem själva, eller kanske för att vi i alla fall är tillsammans. Vad vet jag? Blir fortfarande gråtfärdig emellanåt när dem ligger och njuter och jag inte förstår hur jag förtjänar dem.

Flyttgänget bestod av två bröder som erbjöd sig att köra från Trelleborg till Kalmar, Kalmar till Västerås och dagen efter hem igen. Även min vän har hjälpt mig med att packa, slänga på tippen, köra upp till Västerås, packa upp, slänga, lägga på vinden, handla, dekorera, ja allting som jag hade kunnat önska mig.

Efter två dagar kontanst i byggnaden eller på IKEA så tog vid oss ut i staden. Det blåste ordentligt den dagen så mina första intryck av Västerås var lite skeptiskt. Jag vill ju bli tagen med storm av denna stad och jag tänker att det får ta sin tid och det är då jag vet att jag har hittat hem. Eller när jag såg fram emot att besöka slottet men det såg ut som en vanlig byggnad så jag missade det totalt och var lagom road av sevärdheten.

Men drömmarna om poesiparken består, tydligen är det inte bara en lekpark, det blir också ett äventyr. Ett stort gäng naturresarvat, en Mälaren en kort promenad härifrån och även Djäkneberget som ligger här intill bostaden. Det kommer att bli mycket promenader, bilturer och cykelvänder!
 


Bild på köket, nu är det lite omdonat igen så ser inte exakt ut så, men ja.




BADKAAAAAAR




En fantastiskt idé att välta en Kalaxhylla med 4 hyllor, för att utnyttja som TV-bänk! Min vinyl fick inte plats inne i hålen så detta blev perfekt!




Vardagsrummet. Fåtöljerna ska ersättas av en soffa snart, nu står den röda fåtöljen i sovrummet




En nöjd Aska har godkänt designen i sovrummet


Det är svårt att visa ettan. Men bilden är tagen ifrån en av fåtöljerna, som överblickar köket och köksbordet. Ska för första gången på 5 år försöka att ha kattlåda utanför toaletten!



Äntligen så har tavlan "White Lady" ersätts med ett bättre motiv, också fem år!



Kanalen innan i Västerås




Vyn från hamnen utöver Mälaren och diverse lägenheter



Ett slott?? Som jag gått förbi, dålig marknadsföring, de behöver nog lära sig av Kalmar!



Djäkneberget!




En bild tagen längs kanalen (Mälaren) i Västerås centrum.


OBS!
Är redan trött på layouten på den här bloggen, det ska jag fixa om någon gång!

Kommentera inlägget här :