Landat lite mer

Hejsan vänner!

Jag inser att jag jobbar verkligen en tredjedel av dygnet och mina besytr blir inte så långa eller så många i nuläget. Det är svårt att parera lustfylld äventyrande med all den mängd information jag tar in, hanterar och sorterar varje dag på jobbet. Förutom att lära mig ett nytt handläggningssystem så ska jag lära mig vad som ska stå i beslut, vad som gäller i kommunen, samt olika områden och utförare i Västerås stad. Det är mycket att lära sig på en gång för någon som inte varit biståndshandläggare inom äldreomsorgen, inte känner till det här programmet och som kan ingenting om Västerås stad. Utöver det ska jag även få till diverse utbildningar och rutiner som gäller verksamheten eller besluten. Så det är mycket information och på olika sätt. Men nu har jag både antecknat i flera veckor interna rutiner och utredningsstöd, antecknat bredvid handledare och ringt på egna ärenden, så jag är igång. Det är mest att när handledaren inte står bakom mig så går det för snabbt ibland eller att jag missar att fråga en detalj i något ärende.
   Jag har täntk att det är för att jag är ambitiös som jag verkligen vill få till alla deltajlerjna, så jag inte glömmer att fråga något när jag hämtar in uppgifter eller informera vad kostnaden är för insatsen eller någon detalj om utförandet. I vilket fall som helst så har jag fått bekräftat att många andra känner likaså, först vill man få med allt och sen får man jobba mer på att bli personligare i bemötandet. Jag tror att jag börjar bli bättre på båda delarna, men tänk hur bra jag kommer vara om några månader då?

Den här veckan har jag haft svårt att repa mig efter helgen. Mycket energi gick åt och jag laddar upp för ännu en fartfylld helg. Nytt beslut, släng cykeln - köp en ny ordentlig, snart. Hitintills, skriksjunga till Gyllene Tider, Elivs och Frank Sinatra.

Ibland ser jag dig på någon gata
Och alltid, verkar du vara på väg
Åh dem säger att du lever ensam
Åh dem säger att du lyssnar på Elvis
Och målar med sorg i varje färg

Också om Västerås, det finns ett Skällby här precis som i Kalmar, inte alls samma premiss, knappt samma uttal. Upptäckte jag när jag uttalae Skällby på någon variant av skånska och småländska. Västerås har också en liten del som heter Skerike och det gör ont att läsa när det finns den lilla byn Skerige utanför Trelleborg.


Vad händer nu?
Jag inväntar en soffa, lite pussel och annat roligt. Kanske klappa gårdsdjur i helgen och äta nybakat bröd, vem vet? I vilket fall som helst så blir det all in med om(om(om))tentan!!! Tredje gången gilt säger dem? Kanske så går det om jag inbillar mig att människorna i Hamilton sjunger om mig som - NON STOP. Jaja, håll tummar och tår. Sist jag fick göra två omtentor med samma uppgift gick det för att jag kämpade för Stranger Things - nu är det inspelningsstopp och jag får ändå inte veta hur det går för Hopper.

Slut på konstigt blogginlägg!

Kommentera inlägget här :