Regnigare promenad

Ett rengit Västerås förra veckan. Det regnar hela dagarna men var hyfsat varmt ändå. Jag gick några promenader ändå, ut vill jag ju helst oavsett väder. Det finns många björkar här, många naturresarvat, parker och trädalléer.  Vid ett område som ligger precis mellan mitt jobb och Malmaberg finns det björkar en bra del av vägen.




Varje gång jag går förbi här så tittar jag enbart på träden, det är så enkelt att bara drömma sig bort i den intesiva vita färgen, det kreativa mönstret i bakren eller de imponenande grenarna. En gång läst jag att björkblad är formade som små trinaglar eller hjärtan och när man har sett det kan man inte glömma det. Denna allé påminner mig om den som finns längs Lorensbergsleden i Kalmar, där jag gick ofta båda när jag bodde i Oxhagen och senare vid Västerlånggatan när jag skulle ta mig till affärerna.


 

Ni ser en bild på ett regnig gata, några träd i bakre delen av bilden och en blöt trottoar. Det är så oerhört friskt och fukitigt efter ett ordentligt vårregn.

 
Jag är jätteledsen men det är ett väldigt dåligt bloggprogram som inte tillåter mig att ens vrida på bilder. Det känns väldigt absurt för har itne tagit bilden med landskapsmotiv så vet inte ens varför bloggen vill vända på den. Ett av många körsbärsträd i Västerås, det här går jag förbi varje dag på väg till jobbet. 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :