Ricky Gervais Show

Det jag sprang iväg innan för att kolla på!

The Ricky Gervais Show är en animerade TV serie som är baserat på ett radio program med samma namn. Ricky Gervais är en känd brittisk komiker som är grudaren till The Office och många härliga stå-upp skämt. I denna serien så medverkar även Stephen Merchant och Karl Pilkington.

Jag upptäckte först han detta året när jag såg hans stå-upp på TV4 Komedi. Jag blev helt besatt av honom direkt! Men det kanske inte var så konstigt eftersom det var hans föreställning kallad Animals! En underbar föreställning där Ricky analyserar både djurens och människans sätt att tänka och leva efter!



The Ricky Gervais Show är kanske inte så himla givande att kolla på, eftersom det mest utspelar sig i studion. Jag finner dock nöjet av att se animatörens tolkning av Karls tankar!

Som man kanske förstår efter bilden,
så är Karl den till höger som blir utskrattad.

I stora drag går det ut på att de tre vännerna diskuterar olika saker, det kan vara nyheter, kultur, religon, politik, Ilandsproblem och liknande. De får in mail vars innehåll de diskuterar och reflekterar kring. Det handlar alltid om att Carl har en massa vilda idéer om saker och ting medan Ricky och Stephen kritiserar allt han säger. I varje avsnitt är även "Monkey News" med, vilket sjkiljer sig en hel del ifrån de vanliga radioprogramen då det diskuterar nyheter om apor.

Här finns ett klipp som är rätt härligt, finns en massa, men det var sjukt lågt ljud på den jag enetligen ville ta. Men det är i alla fall ett smakprov värt att visa!

Kommentera inlägget här :