Höstens hormoner

Mina tankar slungas fram och tillbaka.
Vänder på en sekund, stressen tar över och paniken tycks alltid vila runt hörnet.
Förvirrad, glad, ledsen, lycklig, arg, trött, uttråkad, energisk, förbannad, förtrollad, förvirrad.
Samma känslor om samma saker, som bara går runt och runt och jag känner hur mitt humör kan förändras på bara en förmiddag och ibland kan det ta hela dagen eller till och med en vecka.

men nu är allt så förvirrande.
Just nu, känns det som om jag lever flera liv.
Mitt ena liv, går ut på att gå upp på morgonen, kanske ha körlektion innan skolan, vara i skolan några timmar, åker hem, chillar, försöker spendera tiden med familjen eller vänner, lite som det varit det senaste åren.

Mitt andra liv räknar kalorier, övertalar mig själv att inte äta något överdrivet onyttigt. Gymmar, tänker alltid på vinden, svetten och minuterna när jag cyklar. Räknar allting i kalorier och tid.

Mitt tredje liv är fredrik, några sms om dagen, några konversationer på facebook och sedan kommer den efterlängtade helgen då vi kan göra saker som att larva oss när vi äter godis, spelar TV-spel och småtjivar, går små promenader och kollar på filmer sent på kvällen.

Sist är det också den paranoida delen av mig som bara tänker på framtiden och dåtiden. Allt var så dåligt innan, nu ska det bli bättre. Som hela tiden hastar med framtiden, kan inte leva i nuet för måste planera i förväg. Stress är nyckelordet och panik är rubriken.

Min fråga är, vem fan är jag, och vad ska jag?

Kommentera inlägget här :