Omgiven

Har ni tänkt på vilken betydelse ord kan ha. Jag är själv ganska, för att inte säga väldigt, dålig på att hitta rätt ord. (Det är väl därför jag hellre uttrycker mig i text, där jag får tänka innan jag lägger kommentarer, medan i en direkt dialog med mig är jag inte lika kvicktänkt och fyndig.)

Åter till ämnet; Omgiven, låter som ett väldigt positivt ord, medan bara tanken på ordet omringad ger mig ångest. Men jag säger nog alltid omringad, även om det är positiva saker, fast det kanske sänder ut fel budskap?

Jag önskar att jag hade haft ork till att skriva mer åt er. Vet att jag uppdaterar jättedåligt nu för tiden. Jobbar stup i kvarten och när jag kommer hem har jag inte energi eller inspiration. Annars rullar livet på, maler på med idéer till min "bästsäljare" som jag kallar mitt nästa projekt. Önskar att jag skulle orka påbörja det med, fast, detta ska bli en riktig pärla, det måste vara rätt från början.

Med dem orden lämnar jag er för ikväll. Imorgon är jag en ny människa (eller i alla fall en ärligare människa när jag i fortsättningen säger "jag är nitton"). Min ålder, som jag har väntat in (sjutton passade mig också rätt bra. Säger man att man är arton så låter det som om man säger det bara för att man ska få komma in på puben). Kanske, så är nitton inget speciellt, eftersom det är mitt emellan arton och tjugo - som är bland de viktigaste födelsedagara. Men det känns ändå som att det kommer vara en bra period, för att inte påstå kanske den bästa tiden i mångas liv? Sista året som tonåring, fortfarande ung. Jag vet inte. Jag tycker att det är en bra ålder. Man kan minnas mycket från barndomen ännu och få vara nostaligsk, men man är ändå vuxen. Dessutom är man lagom gammal för att syna världen, bilda sig sin egen uppfattning. Man har hunnit lära sig av misstag men är fortfarande ung nog för att satsa högt och drömma stort.

Kommentera inlägget här :