Copenhagen

Trots en svår vecka så var en trip till köpenhamn bokat och som faktiskt blev veckans räddning. 

Vaknade upp bitter i fredagsmorse och det överdriva snövädret i Danmark hjälpte inte till. Stängt på ströget, tydligen, så enbart en fika blev avklarat efter vår första vandring längs stadens gågatan. In på hotellrummet där vi bunkade upp med snacks och cider. Frammåt kvällen drog vi oss ner för en bufé och sedan somnade vi utslagna  ganska tidigt. Upp tidigt, tryckte i oss frukostbufé och sedan har vi vandrat på ströget det mesta av dagen. En trött Nille och jag satt på tåget hem runt fyratiden och jag ramla rakt in i påskmiddagen här hemma (som vi tydligen gör lika big deal av varje år). 

Nu ska jag byta till mjukisbyxor och låtsas som att jag inte bryr mig om vad jag väger medan jag äter mer påskgodis. (Trots att vi ätit som rika och onaturligt feta människor hela visiten. 


Någonstans mellan pengabristen och hoppet om att kanske hitta något ännu finare i en annan affär ledde till att jag inte köpte så mycket. Världens längsta kö på New Yorker också. Jaja, peace out, bilderna får berätta resten! 


#stekhotellrum


#vaskachampangeochchillacider


#varmdrickakalltväder


#storsäng


#badrumensutopia #världensbästabadrum #golvvärme #pringels #badkar #vetintehurmångagångerjagbadadeomgvarförharjagingetbadkarhemmalängre?


#puladebufé #bufe?challangeaccepted
 

Köpte hängslen! Som jag så länge eftertraktat, var väl kanske en fjorton år första gången jag funderat på det. Nu hittade inte jag den skjortan jag letade efter och denna var närmast till hands, därav lederhosenlooken!


Tog ingen bild som gjorde att tröjan såg snygg ut, men i stort sätt, en mörkblå, ärmlös hoddie. In love. IN love. Basicly, I love it.


Nu kränger jag igenom påskägget jag fick av mamma och ser vad som är ätbart och inte Ciao! 

Kommentera inlägget här :