Kvalborg, valborg och finalborg

Förutom att jag precis avancerat norrut och uppåt i karriären samt införskaffat mig en bil så är jag himla sugen på att plugga!!

Valborg är här, jag jobbar helg, min pojkvän är iväg och jobbar och jag känner ingen i kalmar så jag har nöjt mig med att laga mat och baka kladdkaka. Men har stirrat på gamla bilder hela dagen och gått och fantiserat om kvalborg och finalborg (är tydligen ingenting studenter i Kalmar har som tradition).

Letade mig tillbaka i bloggen för att få läsa om alla sköna människor, utgångar och allt de övriga vinpimplingarna och fann mig själv springa på den här texten, från ganska så exakt 2 år sedan:

dagens rekommendation:
behåll jobbet
tentor suger

Läste igenom det mesta och kan nog konstatera att det stämmer. Jag läste knappt och jag var alltid fyra steg bak. När folk frågade vilken analys jag tillämpade och jag stod tyst trodde de att jag bar på de mörkaste hemligheter men jag hade verkligen ingen aning om vad de pratade om. Så lost jag kände mig på Genus - jag är fortfarande glad att jag läst det, men jag har aldrig haft så dålig självkänsla som när någon läste igenom ens tenta och skulle ge kommentarer.

Vad jag har på Dollar är vad jag behöver just nu och jag är sugen på att plugga längre fram, men det får vänta! Så länge kan jag gå och ta ett varmt bad och sedan kan jag bre ut mig i soffan. Det är ganska skönt att slippa tentaångesten måste jag erkänna!

Kommentera inlägget här :