The one with waiting before going to the work

Hejsan!

Här sitter jag och förmiddagsreflekterar över småsaker.

Jag undrar till exempel varför jag ser så himla puckad ut när jag har en finne på hakan eller näsan? Detta är ju värre än när jag hade 15 finnar samtidigt för då var det bara sorligt men nu ser man bara korkad ut. Det var också ett upprepat karaktärsdrag som symboliserade elakhet eller äckel, eftersom när jag var barn framställdes alla läskiga tonåringar med någon finne eller så var det en häxa som hade sina konstiga bulor i ansiktet. Hoppas min finne samt röda innebrännare som sitter som två tvillingar på hakan snart ska bege sig så folk slipper tycka att jag ser ut som en jobbig tonåring eller avskyvärd häxa MVH den jobbiga tonåringshäxan (ok som att om dem försvinner kommer fåglar börja sjunga när jag går förbi och möss kommer att sy en klänning åt mig?).

Har ni sett The Affair? Det är en serie där två gifta människor faller för varandra. Någon beskrev det som att den hade fångat relationen väldigt bra. Det tycker jag också, det är väldigt spot on. Det som är det härliga med serien är att först får man se den enas perspektiv och sedan den andras. Så när mannen beskriver det som att kvinnan hela tiden flörtade, så fick man se att kvinnan inte alls försökte göra till sig, Dessutom får man se att ur mannens perspektiv typ hur han är den coola med iskalla svar men när det andra perspektivet visas får man se hur han egentligen beter sig väldigt illa och olämpligt. Många känslor så många, många meningar som påbörjas men aldrig avslutas, så relaterbart. Det tar ett tag innan man kommer in i rytmen eftersom det pratar om det förflutna så hoppar det mycket men den är helt klart sevärd!

Paramore låt Hard times. Paramore har inte släppt någon låt på fyra år och vad ska man förvänta sig efter fyra år? Jag såg Paramore i Köpenhamn. När jag kollade på hemsidor med studentlägenheter i Örebro så var det Paramores låtar som spelade. När jag läste titeln, Hard times, så log jag. Jodå de har inte förändrats. Låten är förvånansvärt popig, jag tänker inte på dem när introt börjar men jag dansar med ändå. När Hayley sjunger refrängen känns det bekant och tröstande. För fyra år senare har vi saknat Paramore såklart och det har inte varit smärtsfritt så vi behövde Hard times.

Kommentera inlägget här :