Stand up och utgång i helgen

Badjävlar var fantastiskt roligt! Fullproppat med bra folk, Nour El Refai, Fredrik Lindström, Johan Rheborg, Soran Ismail, Emma Knyckare, David Batra, Måns Möller och Niklas Andersson.
   Funderingarna är följande, när fan blev Fredrik Lindström så vulgär? I på spåret pratar han sansat och klokt och Belgiens klassiska musik. På scenen nu far han fram och tillbaka i sin kavaj och jeans, han ser ut som om han försöker vara tjugo år yngre och pratar även om Skam och svär i varje mening och skämtar om hur korkad han egentligen är. Nästa komiker är Niklas Andersson, som ersätter Henrik, han skämtar om hur okänd han är och är genuint rolig. Det är inte så mycket en fullständig akt som lösa skämt, men det går hem ändå. Nour har tyvärr fått rollen som konferencier så henne får vi se minst av, men hon är sanslöst rolig ändå, många grova skämt på kort tid. Johan går upp på scenen, jag har bara sett han i parlamentet, inte solsidan. Han är rolig, först känns det dock som om skämten går på olika håll men han knyter dem samman. Soran börjar försiktigt, men drar sedan med oss på en otrolig resa till ljusdal. Han vinner publiken. Han kör samma skämt som han gjorde i malmö, föräldrar uppmuntrar sina barn att bli vad dem vill. Ut på scenen kliver Måns Möller och allt jag minns är något hemskt intro till Cirkus Möller. Jag hoppas att det snabbt är överstökat men helt plötsligt skrattar jag åt hans skämt, dem är många, de avlöser varandra som skotten i en kulspruta. Förvånad är jag men han vinner mig ändå. Emma knyckare måste jag tycka om, jag gillar hennes grova och barnsliga skämt men jag märker att publiken inte hänger med, hon är för P3 för dem. Sist ut är David Batra som bara får hela publiken att dö av garv, det är genomtänkt, det är återknytande och det är så genuint roligt.

Nu är det storstädat här hemma. En laktosfri cheesecake står i frysen och jag har även fyllt på med laktosfria källarfranska. Jag ska jobba stängning idag och sedan ett pass imorgon också. Imorgon kväll kommer Cassi och Marielle och vi ska se Kalmar och klappa katter! Ut och dansa på kvällen sen! Brunch dagen efter!
 

Kommentera inlägget här :