En veckas semester

https://media.giphy.com/media/cdTiUZzO7LWla/giphy.gif


Har inte så mycket intressant att berätta egentligen så inleder med en Nickcitat som är fantastiskt.Nu har min första semestervecka börjat men det verkar inte bli någon solsemester!

I veckan har jag klippt håret igen, valde samma frisyr som sist. Har även färgat håret mörktrött idag och det är lite blött ännu men jag skulle kunna förutsäga att det är himla fläckigt!

Har även varit och fått kollat min blodtryck, efter att det visat sig att vara "ovanligt högt" i våras. Så nu efter att ha gått igenom en massa, bland annat funderat på att byta livsstil helt och hållet och leva carpe diem så man kan slappna av så mycket som möjligt, så visade det sig att jag har ett helt normalt blodtryck? Så nu är det LIV AND LET DIIIIIIIIIIIIIIE!! Yolo som fan. Nästan så man ska gå ut och köpa sig en sådan där finger spinnare! Jag skojar, jag säger inte yolo och jag jobbar i butik så jag hör namnet Fidget Spinner 80 gånger om dagen.

Tråkigast och läskigast nyhet är någon form av irritation på ögonlocket? Eyeliner brukar vara min bästa vän, den lyfter mig (haha, did you see what I did there, lyfter - vingar, eyeliner-vingar). Men kände förra veckan att det började klia mycket, och sedan blev det ganska torrt. Hoppade den ena dagen men ville ha på midsommar. Sen har det kliat nu igen den här veckan och när jag kom hem från jobbet sprang jag in i badrummet och tvättade av mig det. Har googlat ögonlocksinflammation och diagnoserat mig själv redan. Så idag var det all natural som gällde, svårt att fejka pigg när klockan ringer 5.30. Men ingen har polisanmält mig för att se bedrövlig ut så lite charmig var man förhoppningsvis!

Tror jag ska spendera resten av kvällen med godis och TV-serier. Är väldigt osäker på hur Hampus jobbar men han har stängning idag och lite hoppas jag på att han är ledig imorgon, så vi kan komma vidare i Horizon zero of dawn! Har också kommit in i läsandet igen, hittade en fantastiskt charmig bok, Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske. Klar på bara några dagar, därför jag inte har bloggat heller. Har en till bok i gömmerna också. Jaja hör och häpna, nu blir det liggläge i ett gäng timmar!

https://68.media.tumblr.com/6039ff835c39b4a80d91b5335e2c891a/tumblr_oqmco2YWa31tpri36o1_500.gif


Kommentera inlägget här :