midsommarfirande

Efter många år inom handel så kom äntligen en fantastisk midsommar, jag råkade vara ledig på torsdagen, inget jobb på fredagen och stängt på lördagen! Eftersom vi flänger runt så fort vi är lediga här hemma så bestämde vi oss för att göra raka motsatsen. Om en vecka går jag ändå på semester så vi kunde lika bra ligga hemma och uppslukas av TVn. Så nu har vi sett och diskuterat flitigt kring The Handmaid's tale. Passade även på att se La la land för en gångs skull och kände att Ryan Gosling och Emma Stone välkommnade mig till jazzen. Drag race är avslutat, min favorit Sasha vann jag är lyrisk men ledsen att det är över. Vilket ganska bra beskriver mina känslor för Skam, det är ju slut på tisdag!
 
Annars spenderade vi midsommaren hos Hampus klasskamrat och åt förrätt, huvudrätt och dessert. Var inställde på att grilla och en lyxig potatisgratäng går ju inte riktigt att jämföra med en ojämnt grillad korv.

Det blir en smidig (hoppas jag) jobbvecka innan jag får hänga av mig jobbkläderna. Så länge har jag tänkt baka bröd och ringa ärenden. Har bara en veckas semester nu och sedan en i Augusti. Den första semesterveckan trodde jag att jag och Hampus skulle spendera med katterna på väg till Skåne. Han ska dock jobba så jag kommer utan katter. När jag återvänder från semestern är det TRE DAGAR KVAR tills jag får svar på antagningen till skolan. Den andra semesterveckan ska vi på bröllop i Göteborg och om vi har tur så kanske det blir en liten Europatrip igen, så jag passar på att klara av Skåne nu ifall jag inte hinner senare.

Nu ska jag göra en ny spelningslista som 100% kommer heta Fuckgirl (Martin Masarov).



 

Kommentera inlägget här :