Ett år i Kalmar

 
 
Tjena peeps! 
 
Som tiden har passerat!! Jag och hampus har bott ihop i ett år nu! 
 
Hade inte så mycket att säga om det egentligen, vår vardag flyter på bra. Tills nyligen när jag fick spel. När det inte fanns några rutiner för mat. Där hämtmat ersatte planering, matlagning och disk. Måltiderna vi väl lagade blev påhittade och innehållsrika men kompenserades med att vi inte ätit riktigt mat eftersom  vi var så nöjda med den senaste. 
 
Så jag fick panik såklart. Nu med hälsa, ordning och ekonomi i tanke så bestämde jag att vi måste planera mat för hela veckan och gå på extrapriser och storpack. 
 
Det visade sig faktiskt att när vi planerade och enbart följde lista så kunde vi spendera lika mycket pengar på 6 dagars maträtter som två finare hekgrätter med diverse efterrätt (500:-). 
 
Än så länge funkar det bra. Vi prövade fläskpannkaka som är sådant man alltid ätit hemma men som vi själva glömt bort. Igår rullade jag köttbullar och idag var det nyheten linssoppa med halloumikrutonger. 
 
Annars så har lyckats åstadkomma mitt första minilandskap med terrakottakrukor.
 
 

Kommentera inlägget här :