Gamla goda bekantskaper

Älskar att jag maniskt kan lyssna igenom artisters låtar. För några år sedan upptäckte jag Bleachers, och jag vet att jag har delat med mig om när jag brukade cykla till jobbet i Trelleborg sken solen och allt kändes så enkelt.

Låtarna har varit med mig när jag mått dåligt och det hjälpte mig. Jag har också för mig att när jag upptäckte skivan med brudar som sjunger deras låtar så var det kallt. Snöflingorna föll i malmönatten när jag gick till bussen. Nu skiner solen i kalmar och de tankarna jag hade då känns långt borta.

Nu upptäckte jag att de släppt en singel precis och släppt en tidigare under våren. Soundet känns sorligt, artisiskt men också som att springa på en gammal vän. Jag lyssnar igenom de gamla låtarna och dansar, sjunger och känner. För ett tag sedan hittade jag min gamla kärlek Florence and the machine och fick en liknande upplevelse med att bekanta sig med alla de fantastiska låtarna igen.

Eftersom jag och Hampus äter som mat som om vi vore alla djuren på Noas ark, så behöver jag röra på mig mer än vad jag gör. Stegräknarnen har varit inställd på 10.000 och nu har jag precis höjt till 12.000. Eftersom jag vet att jag måste klämma in minst en promenad per dag så passade jag på att gå ut och njuta av Bleachers igen.


Kommentera inlägget här :