'ello stranger

Äntligen kan jag berätta att jag har internet hemma! Har inte bloggat för det känns lite dumt att sitta på bibblan och filofisera om spindlar i vasken och IKEA-sängen som inte gick uppför trappan när jag borde plugga på tentan.

Long story short, mobilen begick i princip självmord (efter att jag tappat den i golvet) och jag levde i en halv vecka utan varken mobil eller interet hemma - samtidigt som jag skulle ta emot leverans från IKEA. Jag känner att jag har hunnit bemöta så många problem (ofta skapade av min egna tankspriddhet) och jag är fan redo för mer. Första veckan i lägenheten hade jag en lång, skräckinjagande kamp med en åttabent otäcking i vasken som slutade med att hans lik fick ligga utsträckt medan jag försökte plocka upp honom. Det gick inte, mycket diskande runt om honom och när jag till slut skulle ta dammsugaren så var jag på tok för nära för att kunna agera - tänk om den plötsligt återuppstår och anfaller mig? Istället lät jag skelettet sprida budskapet vidare till de andra spindlarna, bråka inte mig mig för då kommer dina taniga ben pryda min vask en dag (väldigt inspirerat av att diskuterat Michell Foucault och hur offentlig hägning var till för att avskräcka brottsligt beteende).

Hör och häpna när jag en vecka senare (då hade jag också precis tagit nytt mod till att städa ur vasken efter spindelns död) kom en EXAKT LIKADAN JÄVLA SPINDEL  i den ANDRA VASKEN och jag funderade på en millisekund om det skulle vara såhär varje onsdagmorgon eller om jag skulle flytta direkt.

Annars flyter vardagen på, aktiviter och fest som avlöser varandra varje helg. Lasergame, paintball och nu är Halloween också över. Räknar dagarna i antal sidor per bok jag borde läst och hur många löv som hinner falla av från träden.

Fantastisk känsla häromdagen när jag skulle för första gången tvätta i lägenheten. Älskar att tvätta, älskar doften av nytvättat och den fuktiga omfamningen. Dessutom passade jag på att baka bröd, som jag inte gjort på riktigt länge och det var fantastiskt. Känslan av att befinna sig hemma.

Kommentera inlägget här :