Stick by me - UB40

Hej igen kära vänner
gud vad skönt det är att kunna uppdatera lite oftare, glömmer ju bort anekdoterna annars.

Tentan som jag skrev förra fredagen gjorde mig i princip gråtfärdig och därför har jag tvingat mig själv att plugga ännu mer den här kursen. Ibland tar energin slut men har suttit på UB idag från 8 - 16 med längre uppehåll pga lunchbuffé. Varit en fin helg annars, hade egentligen tänkt åka ner till Skåne men kändes som att det skulle ta mer tid och energi ifrån mig och pluggas ännu mindre. Nu fick jag en hel dag till att bara inte göra någonting och sen en hel dag till att plugga också. Fantastiskt skönt!

Annars, solen har varit framme idag och förbättrat tillvaron. Åt typ världens godaste buffé och läst över 100sidor i boken + antecknat, hurra! Fick en efterlängtad rem till vinylen i fredags också så har passat på att spela The Beatles och UB40. En gång i tiden köpte jag plattan med UB40 för det fanns en låt som gjorde mig sentimental men som jag ändå inte velat lyssna på nu. Men så när jag spelade skivan med det fantastiska knastret i bakgrunden och på högsta volymen en chill lördag så blev det direkt mina nya favoritlåtar. Varför är all musik som spelas på hög volym så bra?

Annars, jag har kastat in handduken på veganlivet nu. Det var superfint när jag var matglad men har käkat bröd och smör i en vecka och varvat med kaffe och snabbmat. Nu har jag dagdrömt om ost för länge så idag har jag styrt över till vegetarian. Firade med att köpa ett kilo lösgodis och en burk bearnaisesås. Tur att man är en sådan livsnjuter att mat och musik kan göra en så lycklig?

Sen är där mina fyrbenta odjur som gör vardagen sådär himla bra också. Har katthår överallt, lakanet, maten, hela golvet + alla tomma ytor samt minst fem katthår i munnen pga måste pussa på dem små sötnosarna hela tiden. Igår natt hade vi spindeljakt, jag skrek men mina små krigare kämpade tappert., Tova vann. Jag stod som förstelnad tills Tova försökte svälja spindeln och jag insåg att jag var tvungen att avbryta henne om jag någonsin skulle kunna pussa henne igen. Lurade iväg henne med kattgodis och fick sedan dammsuga upp spindeln klockan ett på natten. Vet inte om jag är snäll som gjorde det snabbt ändå? Borde kanske väntat till morgonen eftersom jag ändå brukar ha döda spindlar på golvet. Om inte annat har jag dammsugit klockan 06 en gång också så min granne är nog van vid mina kontiga påhitt. Hör aldrig någonsin henne så undrar om hon ligger och lyssnar på när jag dammsugar?

Hejdå för den här gången
Imorgon ska jag jobba tidigt!

Kommentera inlägget här :