kaffekokare och flyttkartonger

Veckan har fortsatt. Mer grejer har kommit på plats och viktigast av allt, katterna har kommit fram och ätit mat. Har gått upp tidigt för att plugga, hinna med föreläsningar och packa upp.

Härom kvällen när jag skulle installera kaffekokare ångade det en hel del och jag fick nästan hjärtklappning när jag mindes tillbaka till en elvisp som började brinna i december. Ut snabbt som fan med kontakten och sedan ut med skiten på gräsmattan, hörde jag inte om en maskin som hade exploderat? Jag resonerar som att maskinen är väldigt varm och står avvaktande några meter ifrån. Det ger ifrån sig ett ljud och jag känner hjärtat i halsgropen. Plötsligt blir det väldigt kallt och odramtiskt. Mobilen vibrerar, lågt batteri. "Då är vi två" hinner jag tänka och bär in den - så klart - fullt fungerade kaffekokaren igen. Sagt och bestämt betyder det att jag delvis tror att den fungerar men är också väldigt skeptiskt och tänker inte pröva den förrän jag har någon annan med mig här hemma.

Annars är jag i ständig jakt på lampor. Har världens bästa mysbelysning men går inte att plugga i under längre perioder.

Annars så är det supermysigt, väntar på en säng dock. Hoppas att den kommer samtidigt som min motivation till att plugga (helst ska motivationen komma några veckor innan).

Kommentera inlägget här :