Lillkatterna och lillhuset

Dagarna flyger förbi, jag sitter mest med kurslitteratur i knäet eller hänger över flyttlådor. Nu har i alla fall "nästa onsdag" infallit och trots att det var miljoer ljusår bort så var det helt plötsligt onsdag. Och jag lyckades packa ner det nödvändigaste och nu väntar jag på att det magiskt ska försvinna upp på hyllorna utan min hjälp medan jag pluggar.

Gått bra med kisarna än så länge. Nästan. Tyckte jag. Tills jag insåg att jag glömt kattlådan och nu ligger det i vars ett hörn och undrar vad de har gjort för fel. Försöker tända ljus, spela musik, sitta med en bok i knäet så det ska känna igen mig, känna sig som hemma.

Mer skola imorgon. Trots att jag gick upp fem imorse för att plugga så är det aldrig tillräckligt. Det tar ändå orimligt mycket tid när jag funderar på om jag borde skriva ner mer eller mindre. Ifall jag skriver ner mindre hinner jag läsa klart kanske men risken är att jag inte hänger med, dessutom vill jag helst inte behöva läsa om kapitlet inför tentan.

Det är en hårfin linje just nu mellan att vilja gräva fram növvändigheter som smörkniv samt toalettpapper och att vilja packa upp allt och inreda. Försöker skjuta upp det så länge jag kan. Nu har jag hunnit dricka te och käka lite, ska fortsätta nu.

Bilder kommer när jag känner mig någerlunda nöjd. Får se hur katterna hanterar det bara!

Kommentera inlägget här :