Hemma i Skåne

Jag har varit nere i Skåne och vänt. ätit fantastisk god mat med Natali och Sandy, haft en jättemysig födelsedagsmiddag med världens finast bok. De hade klistrat in bilder på oss, skrivit roliga minnen, quiz och uppdrag! Kan inte sluta bläddra i den.
   I lördags plockade jag björnbär, besökte Dollar och shoppade med Natali. Äntligen fick jag också sitta ner och äta middag med Eva och Tim igen, inte träffat dem sen vi var i Italien och Tyskland förra året. Vi pratade i mun på varandra och hade en fantastiskt stund tillsammans. Idag har jag skrivit klart en uppgift och förberett inför den kommande veckann. Imorgon blir det jobb och sedan kommer Eva och Tim upp till Kalmar.

Här slutar eran på de förhållande som var ett trygghetskontrakt mellan två före detta förälskade ungdomar. Jag är så otroligt glad, för att han vågade dra i snöret och stoppa ekipaget. Själv fantiserade jag ofta om att vara singel men jag hade aldrig velat ge upp den bubblan som var vi, katterna och lägenheten. Nu inser jag såklart att detta är det bästa beslutet någonsin. Vi bodde ihop som sambos så länge vi kände för det, nu tog känslorna slut och vi har tagit det vettiga beslutet att gå vidare. Det här är nog första gången i världshistorien (min värld) som det är helt ömsesidigt och vi vet vad vi vill.

Jag kommer att få behålla båda katterna i alla fall, vi väntar på info annars är tanken att han ska hitta en ny lägenhet men hyra ut den här till mig.

Kommentera inlägget här :