En oerhört lugn och skön helg

Passade på att komma hem i tid i torsdags för jag skulle hinna fixa en massa grejer. Sebastian hade gått med på att vi skulle göra absolut ingenting hela helgen och jag behövde städa och handla.

Började tidigt i fredags, storstädat, luftat mattor, putsat fönster och torkat av skåp. Hann med att plantera om de palettbladen, så nu ser det piggare ut. Fick även tips om MONTERA, 50:- på Maxi!! Vilket kap! Det är en liten nätt en men det är ungefär vad jag har plats till just nu, större varianter kan kosta flera hundra kronor. Dessutom hunnit med två maskiner tvätt och disk i flera omgångar.

Människor fungera på olika sätt. För mig är det bättre att ta disken även om det känns jobbigt, för jag får energi av att se hur rent och fint det blir. Lider med de människorna som kan lämna disk i flera dagar och som dessutom måste möta denna energitjuv upprepade gånger tills man tar tag i det. Det händer ju såklart ibland vid riktigt stressiga tillfället att diskberget växer men då känner jag hur energin börjar ta slut, då fungerar jag inte tillslut. Samma sak veckan innan jag skulle åka hem. Var helt slut efter campandet, jobbade två dagar, försökte diska men hann inte städa, hann inte ta hand om mina ledsna plantor och noterade att lampan slutat fungera men hade inte tid och energi att göra något. Därför kan ni förstå hur pånyttfödd jag känt mig i fredags när ärendena bockades av, hann även med en liten runda och hänga med en vän.

Sen fredagkväll bakade jag smulpaj, på björnbär som jag tagit med mig ifrån Skåne. Hela helgen har varit fantastiskt, sovmorgon, brödbakande, pajätande, gjort Sangria, gått en lång promenad, sovit mitt på dagen, sträckkollat Scrubs, brädspelande och matlagande. Har funderat på varför jag känt mig så trött idag fast vi knappt gjort någonting och jag inser att jag är AVSLAPPNAD. Gud vilken fantastisk känsla, det var ett tag sen sist va?

Sen fungerar jag bäst under lagom stress såklart, annars har jag svårt att klara av vardagen utan mål och måsten. Men ibland behöver man bara få vara hemma och andras.

Kommentera inlägget här :